Прес-центр14 листопада 2017, 10:11

Станично-Луганська ОДПІ ГУ ДФС у Луганській області інформує

Майже 128 мільйонів грн. отримала місцева скарбниця від Станично-Луганської ОДПІ

Платники акцизного податку Станично-Луганської ОДПІ перерахували до бюджету більше 1 млн. грн..
Виграші та призи оподатковуються на загальних підставах
Що робити, якщо втрачено електронний цифровий підпис
Чи має право платник надати відповідь та сканкопії документів через сервіс «ЕКП»?
Звітність, яку можна подати через "Електронний кабінет платника"
Які зміни у нарахуванні ЄСВ принесе пенсійна реформа
Використання води для миття вітрин та інвентаря: чи сплачувати рентну плату?
Підстави для застосування адміністративного арешту майна
Чи є пільга з податку на нерухомість для фізичної особи, яка є пенсіонером
Якщо в податковій накладній допущена незначна помилка
Спрощено процедуру надання розстрочення сплати ПДВ

·         Порядок отримання реєстраційного номера для дитини
·         Cума, видана центром зайнятості на розвиток підприємництва ФОП на загальній системі, не оподатковується
·         Відсутність товарно-транспортної накладної: які наслідки
·         Порядок сплати єдиного внеску при припиненні підприємницької діяльності
·         Внесено зміни до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН
·         Ліквідаційна звітність фізичної особи - підприємця
·         Відкрили нову точку: повідомте податкову
·         Особливості відображення у формі № 1ДФ доходів підприємців

 

 

 

Майже 128 мільйонів грн. отримала місцева скарбниця від Станично-Луганської ОДПІ

 

Податок на доходи фізичних осіб  - основне джерело наповнення місцевого бюджету Станично-Луганського району. Про це розповів начальник Станично-Луганської ОДПІ Сергій Калінін.

За  10 місяців  2017 року  місцева казна отримала 127 млн. 897,1 тис. грн. цього податку.

Фахівці ОДПІ постійно працюють над тим, щоб роботодавці району не ігнорували гарантований рівень мінімальної заробітної плати (з 1 січня 2017 – 3200 гривень) при нарахуванні та виплаті зарплати найманим працівникам.

«Недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці  не лише наражає суб’єкта господарювання на значні штрафні санкції, а й позбавляє громадян соціальних прав: справедливої пенсії, права на допомогу з тимчасової непрацездатності, на допомогу з безробіття, на оплачувану відпустку тощо», - зазначив Сергій Вікторович.

Станично-Луганська ОДПІ

Платники акцизного податку Станично-Луганської ОДПІ перерахували до бюджету більше 1 млн. грн..

«З початку року суб’єкти господарювання сплатили 1 млн. 206 тис. грн.. акцизного податку», - зазначив начальник Станично-Луганської ОДПІ Сергій Калінін.

Керівник ОДПІ нагадує, що для роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами необхідно мати ліцензію. Суб’єкти господарювання сплачують податок до місцевих бюджетів, на яких розташовані пункти продажу підакцизних товарів, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку подання декларації.

Станично-Луганська ОДПІ

 

Виграші та призи оподатковуються на загальних підставах

 

У Станично-Луганській ОДПІ роз’яснили. До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, зокрема, доходи у вигляді виграшів, призів.

Податковим агентом платника податку під час нарахування (виплати, надання) доходу у вигляді виграшів (призів) у лотерею чи в інші розіграші, у букмекерському парі, у парі тоталізатора, призів та виграшів у грошовій формі, одержаних за перемогу та/або участь в аматорських спортивних змаганнях, у тому числі у більярдному спорті, є особа, яка здійснює таке нарахування (виплату).

Податковим агентом - оператором лотереї у строки, визначені для місячного податкового періоду, до бюджету сплачується загальна сума податку з доходів фізичних осіб, нарахованого за ставкою 18%, із загальної суми виграшів (призів), виплачених за податковий (звітний) місяць гравцям у лотерею.

Під час нарахування (виплати) доходів у вигляді виграшів у лотерею або в інших розіграшах, які передбачають попереднє придбання платником податку права на участь у таких лотереях чи розіграшах, не беруться до уваги витрати платника податку у зв’язку з отриманням такого доходу.

Доходи остаточно оподатковуються під час їх виплати за їх рахунок.

Зазначена норма визначена пп. 164.2.8 ст. 164 та п. 170.6. ст. 170 Податкового кодексу України.

Станично-Луганська ОДПІ

Що робити, якщо втрачено електронний цифровий підпис

 

У Станично-Луганській ОДПІ розповіли. У разі втрати (пошкодження) особистого ключа або якщо підписувач забув пароль захисту особистого ключа, необхідно:

1) звернутись до представництва Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (АЦСК ІДД), в якому отримано послугу електронного цифрового підпису;

2) повторно пройти процедуру реєстрації з одночасним поданням заяви на скасування посиленого сертифіката та пакету реєстраційних документів для відповідної категорії платника податків.

З переліком документів, необхідних для отримання посилених сертифікатів ключів, можна ознайомитися на офіційному сайті АЦСК ІДД в розділі «Підготовка документів та реєстрація».

Станично-Луганська ОДПІ

Чи має право платник надати відповідь та сканкопії документів через сервіс «ЕКП»?

 

В Станично-Луганській ОДПІ повідомили. За допомогою розділу «Листування з ДФС», який розміщено в приватній частині електронного сервісу «Електронний кабінет платника» платники мають можливість відправляти електронного листа у форматі pdf до органу ДФС.

Нагадаємо, вимоги до запиту про подання інформації визначені п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та п. 10 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1245 (далі – Порядок).

Пунктом 9 Порядку передбачено, що в окремих випадках зазначений запит може надсилатися з використанням засобів телекомунікаційного зв’язку з накладенням електронного цифрового підпису контролюючого органу.

Суб’єкти інформаційних відносин зобов’язані подавати інформацію, визначену у запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту, якщо інше не передбачено ПКУ (п. 14 Порядку).

Контролюючі органи мають право отримувати від платників податків, платників єдиного внеску та надавати у межах, передбачених законом, документи в електронному вигляді (п.п. 20.1.7 п. 20.1 ст. 20 ПКУ).

Згідно з п. 42 прим. 1. 2 ст. 42 прим. 1 ПКУ електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та нормативно-правовими актами, що прийняті на підставі та на виконання ПКУ, законами з питань митної справи, в тому числі, шляхом, зокрема забезпечення взаємодії платників податків з контролюючими органами з інших питань, передбачених ПКУ, яка може бути реалізована в електронній формі засобами електронного зв’язку.

Станично-Луганська ОДПІ

Звітність, яку можна подати через "Електронний кабінет платника"

 

У Станично-Луганській ОДПІ розповіли, що засобами Електронного кабінету платник податків можна подавати:

1) Податкова декларація з податку на прибуток підприємств (декларація подається після подання фінансової звітності і отримання квитанцій щодо її прийняття);

2) Податкова декларація платника єдиного податку третьої групи (юридичні особи);

3) Податкова декларація зі збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на електричну і теплову енергію, крім електроенергії, виробленої кваліфікованими когенераційними установками;

4) Податкова декларація з податку на додану вартість;

5) Декларація акцизного податку;

6) Декларація про максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію);

7) Податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності);

8) Податкова декларація з рентної плати; 

9) Податкова декларація збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності;

10) Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів; 

11) Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткових організацій;

12) Звіт про суму нарахованого збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства;

13) Звіт № 1-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації спирту»;

14) Звіт № 2-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв»;

15) Звіт № 3-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів»;

16) Звіт № 1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі»;

17) Звіт № 1-ОТ «Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі»;

18) Звіт про рух валютних цінностей за рахунком;

19) Звіт про настання нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання;

20) Звіт про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок);

21) Розрахунок суми, що підлягає внесенню до державного бюджету підприємством-монополістом у зв’язку з перевищенням розрахункової величини фонду оплати праці;

22) Розрахунок податкових зобов’язань, нарахованих отримувачем послуг, не зареєстрованим як платник податку на додану вартість, які постачаються нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими платниками податків, на митній території України;

23) Розрахунок прогнозної потреби спирту;

24) Розрахунок збору на соцiально-економiчну компенсацiю ризику населення, яке проживає на територiї зони спостереження;

25) Податковий розрахунок з рентної плати за нафту, природний газ і газовий конденсат, що видобуваються в Україні;

26) Довідка про суми збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства;

27) Довідка про прогнозований обсяг потреби в спирті етиловому для виготовлення окремих видів продукції;

28) Довідка виробника лікарських засобів про цільове використання спирту етилового;

29) Довідка про отримання спирту етилового;

30) Довідка про обсяги дизельного палива, ставки та суми нарахованого акцизного збору;

31) Перелік лікарських засобів, для виготовлення яких використовують спирт етиловий та їх відпускна ціна;

32) Податкова накладна;

33) Товарно-транспортна накладна на переміщення спирту етилового;

34) Товарно-транспортна накладна на переміщення алкогольних напоїв;

35) Довідка про використані розрахункові книжки за ______ місяць __ року;

36) Повідомлення про прийняття працівника на роботу.

Станично-Луганська ОДПІ

Які зміни у нарахуванні ЄСВ принесе пенсійна реформа

 

У Станично-Луганській ОДПІ розповіли. Законом України від 03.10.2017 р. № 2148-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» внесено зміни, зокрема, до Законів «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» та «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

На працедавців та застрахованих осіб відповідно до внесених змін очікують такі важливі новації:

1) Максимальна база нарахування єдиного соціального внеску становитиме 15 розмірів мінімальної заробітної плати замість нинішніх 25 розмірів прожиткового мінімуму;

2) Платниками ЄСВ відтепер також будуть і члени фермерського господарства (у разі, якщо вони не належать до кола осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах);

3) У разі якщо фізособи - підприємці і члени фермерського господарства отримують пенсію або соціальну допомогу, вони звільняються від сплати ЄСВ за себе;

4) Фізособи - підприємці - платники єдиного податку I групи втрачають право на сплату половинної ставки мінімального страхового внеску ЄСВ.

5) Фізособи, які виконують роботи на підставі договору цивільно-правового характеру, фізичні особи - підприємці, а також особи, які провадять незалежну професійну діяльність, члени фермерського господарства тепер також підлягають загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню.

Станично-Луганська ОДПІ

Використання води для миття вітрин та інвентаря: чи сплачувати рентну плату?

 

У Станично-Луганській ОДПІ звернули увагу. Оскільки торговельне та механічне обладнання, вітрини та інвентар, що знаходяться в приміщеннях, не належать до категорії будівлі чи будівельних елементів, використання води для миття обладнання, вітрин та інвентарю не є використанням води для санітарно-гігієнічних потреб.

Платниками рентної плати за спеціальне використання води є водокористувачі - суб’єкти господарювання незалежно від форми власності:

•          юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи (крім бюджетних установ),

•          постійні представництва нерезидентів,

•          фізичні особи - підприємці, які використовують воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів (первинні водокористувачі) та/або від первинних або інших водокористувачів (вторинні водокористувачі), та використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.

Натомість не є платниками рентної плати за спеціальне використання води водокористувачі, які використовують воду виключно для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб населення (сукупності людей, які знаходяться на даній території в той чи інший період часу, незалежно від характеру та тривалості проживання, в межах їх житлового фонду та присадибних ділянок), у тому числі для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб юридичних осіб, ФОП та платників єдиного податку.

Під терміном «санітарно-гігієнічні потреби» слід розуміти використання води в туалетних, душових, ванних кімнатах і умивальниках та використання для утримання приміщень у належному санітарно-гігієнічному стані.

А приміщення – це частина внутрішнього об’єму будівлі, обмежена будівельними елементами, з можливістю входу і виходу.

Якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням ПКУ, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення ПКУ.

Тобто під використанням води для утримання приміщень у належному санітарно-гігієнічному стані слід розуміти використання води для підтримання чистоти безпосередньо в будівлях (зокрема, миття підлоги, вікон, стін, підвіконня).

Станично-Луганська ОДПІ

Підстави для застосування адміністративного арешту майна

 

У Станично-Луганській ОДПІ повідомили. 15.09.2017 набрав чинності новий Порядок застосування адміністративного арешту майна платника податків, який затверджено наказом Міністерства фінансів від 14.07.2017 № 632.

Порядок розроблено відповідно до статті 94 глави 9 розділу II Податкового кодексу України, що визначає загальну процедуру застосування адміністративного арешту майна платника податків.

Адміністративний арешт є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов’язків, визначених законом. Орган контролю може застосувати арешт на будь-яке майно платника податків, окрім майна, на яке не можна звернути стягнення відповідно до закону, і коштів на рахунку платника податків.

Підставою для застосування арешту майна може бути одна з таких обставин:

платник податків порушує правила відчуження майна, що перебуває у податковій заставі;

фізична особа, яка має податковий борг, виїжджає за кордон;

платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб органу контролю;

немає дозволів (ліцензій) на провадження господарської діяльності, а також реєстраторів розрахункових операцій, зареєстрованих у встановленому законодавством порядку, крім випадків, визначених законодавством;

особа не зареєстрована як платник податків в органі контролю, якщо така реєстрація є обов’язковою, або платник податків, що отримав податкове повідомлення чи має податковий борг, вчиняє дії з переведення майна за межі України, його приховання або передачі іншим особам; платник податків відмовляється від проведення перевірки стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі; платник податків не допускає податкового керуючого до складання акта опису майна, яке передають у податкову заставу;

платник податків (його посадові особи чи особи, які проводять готівкові розрахунки та/або здійснюють діяльність, що підлягає ліцензуванню) відмовляється від проведення інвентаризації основних засобів, ТМЦ, коштів (зняття залишків ТМЦ, готівки).

Рішення про арешт майна платника податків та рішення про накладення арешту в разі тимчасового затримання майна приймає керівник (його заступник або уповноважена особа) органу контролю.

Відповідно наказ Міністерства доходів і зборів України від 10 жовтня 2013 року № 568 «Про затвердження Порядку застосування адміністративного арешту майна платника податків» втратив чинність.

Станично-Луганська ОДПІ

Чи є пільга з податку на нерухомість для фізичної особи, яка є пенсіонером

 

У Станично-Луганській ОДПІ роз’яснили. Сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, встановлюють пільги з податку, що сплачується на відповідній території, з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, громадських об’єднань, благодійних організацій, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями).

Підпунктом 266.4.2 Податкового кодексу визначено, що пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, для фізичних осіб визначаються, зважаючи на їх майновий стан та рівень доходів. Пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів нежитлової нерухомості, встановлюються залежно від майна, яке є об’єктом оподаткування.

Отже, питання встановлення пільг з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з об’єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, вирішують місцеві ради в межах повноважень, визначених Податковим кодексом.

Станично-Луганська ОДПІ

Якщо в податковій накладній допущена незначна помилка

 

У Станично-Луганській ОДПІ розповіли. На дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) у встановлений ПКУ термін (пункт 201.1 статті 201 ПКУ).

Пунктом 201.2 статті 201 ПКУ визначено, що форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Правила складання податкової накладної (у тому числі заповнення її обов'язкових реквізитів) регулюються статтею 201 розділу V ПКУ та регламентуються Порядком заповнення податкової накладної, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, (далі – наказ №1307).

Перелік обов'язкових, реквізитів податкової накладної визначено пунктом 201.1 статті 201 ПКУ. Відповідно до абзацу «в» пункту 201.1 статті 201 ПКУ одним із обов’язкових реквізитів, який зазначається у податковій накладній, є повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг. При цьому обов’язковий реквізит повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи має відповідати формулюванню у первинних документах, якими супроводжується постачання товарів/послуг.

Таким чином, реквізит повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи, який віднесено до складу обов’язкових, має відповідати формулюванню; у статутних документах та не повинен містити інших даних.

Водночас згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПКУ податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Помилки в реквізитах визначених абзацом 11 пункту 201.1 статті 201 ПКУ (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Основною ідентифікацією платника ПДВ є його індивідуальний податковий номер. Індивідуальний податковий номер слугує для ідентифікації сторін господарських операцій.

З огляду на викладене, та у випадку, якщо індивідуальний податковий номер платника зазначений вірно, а в найменуванні платника допущена незначна помилка: «м'яке Г» замість «твердого Г», така помилка в реквізитах, визначених абзацом 11 пункту 201.1 статті 201 ПКУ, не може бути причиною неприйняття, податкових накладних у електронному вигляді.

Крім цього, згідно з нормами чинного законодавства платники податку зобов'язані самостійно декларувати свої податкові зобов'язання (стаття 36 ПКУ) та повинні самостійно визначати відповідність здійснюваних ними операцій тим, які перераховані ПКУ.

Станично-Луганська ОДПІ

Спрощено процедуру надання розстрочення сплати ПДВ

 

У Станично-Луганській ОДПІ повідомили. 14 жовтня 2017 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 4.10.2017 №775 «Про затвердження Порядку надання розстрочення сплати податку на додану вартість під час ввезення на митну територію України устаткування та обладнання за переліком, визначеним пунктами 58 і 59 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України», якою:

- визнано, що втратила чинність, постанова Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року №196 «Питання надання розстрочення сплати податку на додану вартість під час ввезення на митну територію України устаткування та обладнання»;

- внесено зміни до пункту 37 Положення про митні декларації, затвердженого постановою Кабінету Міністрі в України від 21 травня 2012 року №450 «Питання, пов’язані із застосуванням митних декларацій», а саме:

спрощено процедуру отримання розстрочення сплати податку на додану вартість при ввезені на митну територію України у митному режимі імпорту устаткування (його частин) та обладнання для використання у деревообробному виробництві та для виробництва медичних виробів (із зазначенням кодів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності), передбачені пунктами 58 та 59 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України.

Станично-Луганська ОДПІ

 

Порядок отримання реєстраційного номера для дитини
 
У Станично-Луганській ОДПІ інформують. Громадянин, для якого раніше не формувалася Облікова картка фізичної особи – платника податків та якого не включено до Державного реєстру, зобов’язаний особисто або через законного представника чи уповноважену особу подати відповідному контролюючому органу Облікову картку за формою № 1ДР, яка є водночас заявою для реєстрації у Державному реєстрі, та пред’явити документ, що посвідчує особу.
Облікові картки громадян віком до шістнадцяти років або неповнолітніх осіб, які ще не отримали паспорта, подаються одним із батьків (усиновителем, опікуном, піклувальником) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного із батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника) (п. 5 розд. VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.12.2013 № 779).
Реєстрація громадянина у Державному реєстрі здійснюється протягом п’яти робочих днів від дня подання до органу фіскальної служби Облікової картки. Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі особи, яка не досягла шістнадцяти років або є неповнолітньою і ще не отримала паспорта, видається одному з батьків (усиновителю, опікуну, піклувальнику) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного з батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника). Звертатися необхідно до Центрів обслуговування платників за місцем проживання особи, або за місцем отримання доходів, або за місцезнаходженням іншого об’єкта.
Громадяни України, які не мають постійного місця проживання в Україні або тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, отримання доходів, місцезнаходження іншого об’єкта оподаткування, можуть звернутися за документом, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, до будь-якого контролюючого органу, незалежно від реєстрації їх місця проживання чи перебування або відсутності такої реєстрації.
Станично-Луганська ОДПІ
 
Cума, видана центром зайнятості на розвиток підприємництва ФОП на загальній системі, не оподатковується
 
В Станично-Луганській ОДПІ розповіли. Сума, видана центром зайнятості на розвиток підприємництва згідно з нормами Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітним підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 15.06.2015 № 613, не включається до складу доходу фізичної особи – підприємця та не підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб.
Це визначено п.п. 165.1.1 п. 165.1 ст.165 ПКУ. Так, до складу загального місячного або річного оподатковуваного доходу платника податку не включаються такі доходи, як сума державної та соціальної матеріальної допомоги, державної допомоги у вигляді адресних виплат та надання соціальних і реабілітаційних послуг відповідно до закону, житлових та інших субсидій або дотацій, компенсацій (включаючи, зокрема суми допомоги по вагітності та пологах), винагород і страхових виплат, які отримує платник податку з бюджетів та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування згідно із законом.
Порядок надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітним підприємницької діяльності, затверджений наказом Міністерства соціальної політики України від 15.06.2015 № 613 (далі – Порядок № 613).
Умови та порядок одноразової виплати допомоги по безробіттю для організації безробітними підприємницької діяльності визначені розд. VІІ Порядку № 613.
Виплата допомоги по безробіттю одноразово здійснюється в розмірі залишку призначеної безробітному допомоги по безробіттю, визначеного на день державної реєстрації суб’єкта підприємницької діяльності, обмеженого строком 360 календарних днів, у тому числі особам передпенсійного віку.
Рішення щодо надання допомоги по безробіттю одноразово або про відмову в наданні такої допомоги з урахуванням вимог, визначених розд. VII Порядку № 613, приймається керівником центру зайнятості не пізніше 10 робочих днів після подання безробітним відповідних документів з урахуванням висновку комісії щодо здійснення такої виплати.
У разі якщо особа протягом 30 календарних днів після прийняття рішення про надання виплати допомоги по безробіттю одноразово не пройшла державну реєстрацію юридичної особи чи фізичної особи – підприємця без поважних причин, вона втрачає право на отримання виплати допомоги по безробіттю одноразово.
Станично-Луганська ОДПІ
Відсутність товарно-транспортної накладної: які наслідки
 
У Станично-Луганській ОДПІ розповіли. У разі відсутності товарно-транспортної документації, яка підтверджує отримання послуг з перевезення вантажу, у тому числі товарно-транспортної накладної, які відносяться до первинних документів та на підставі яких ведеться бухгалтерський облік, платник податків при визначенні фінансового результату до оподаткування відповідно до правил бухгалтерського обліку не має підстав для врахування вартості таких послуг при формуванні собівартості придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг.
Нагадаємо: відповідно до підпункту 134.1.1 Податкового кодексу України об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.
Відповідно до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 № 363 зі змінами та доповненнями, товарно-транспортна накладна – це єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.
Згідно зі ст. 9 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» зі змінами та доповненням підставою для бухобліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення цих операцій. Первинні документи мають бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо — безпосередньо після її закінчення.
Станично-Луганська ОДПІ
Порядок сплати єдиного внеску при припиненні підприємницької діяльності
 
У Станично-Луганській ОДПІ нагадали. Фізична особа – підприємець позбавляється статусу підприємця з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності цією фізичною особою, а отже і позбавляється статусу платника єдиного внеску.
Таким чином, останнім періодом, за який необхідно сплатити єдиний внесок, буде період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності такої фізичної особи.
У разі припинення діяльності фізичні особи – підприємці та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов'язані подати самі за себе Звіт із зазначенням типу форми «ліквідаційна», де останнім звітним періодом буде період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.
Термін сплати зобов’язань, визначених фізичною особою – підприємцем або особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, у Звіті з позначкою «ліквідаційний», настає в день подання такого Звіту, відповідно єдиний внесок необхідно сплатити до дати подання Звіту включно.
Станично-Луганська ОДПІ
Внесено зміни до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН
 
У Станично-Луганській ОДПІ повідомили. З 13 жовтня 2017 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 18.09.2017 №776 «Про затвердження Змін до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Наказ № 776).
Зокрема, Наказом № 776 передбачено автоматичне врахування системою Моніторингу інформації, поданої за встановленою формою платниками - сільськогосподарськими товаровиробниками, що внесені до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України від 24 червня 2004 року №1877 «Про державну підтримку сільського господарства України», та/або сільськогосподарськими підприємствами, що на 31 грудня 2016 року застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Податкового кодексу України (в редакції, що діяла на 31 грудня 2016 року) і мають власну чи орендовану земельну ділянку загальною площею понад 200 га включно станом на 01 січня 2017 року, що задекларована до 20 лютого 2017 року, і у яких за період з 01 січня 2017 року не було одночасної зміни засновника і керівника та в якій зазначено коди, згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) постачання (виготовлення) таких груп товарів:
01 Живі тварини;
03 Риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні;
04 Молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного погодження, в іншому місці не зазначені;
07 Овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби;
08 Їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь;
10 Зернові культури;
12 Насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж.
У зв’язку із цим для сільськогосподарських товаровиробників Таблицю даних платника податку (далі – Таблиця), яка подається в разі блокування податкових накладних/розрахунків коригування, доповнили новими полями, а саме:
• «Сільськогосподарський товаровиробник, що до 01 січня 2017 року застосовував спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Податкового кодексу України»;
• «Сільськогосподарський товаровиробник, внесений до Реєстру отримувачів бюджетної дотації».
Також Наказом №776 передбачено, що інформація за встановленою формою подається із поясненням платника податків, в якому зазначається специфіка господарської діяльності, що має незмінний характер, із можливим посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.
Розгляд Таблиці даних платника податку здійснюватиметься протягом п’яти робочих днів, що настають за днем її отримання.
Станично-Луганська ОДПІ
Ліквідаційна звітність фізичної особи - підприємця
 
В Станично-Луганській ОДПІ розповіли. Фізичні особи - підприємці на загальній системі, щодо яких починаючи з 01.01.2017 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) внесено запис про припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, подають ліквідаційні декларації про майновий стан і доходи щодо отриманих доходів на загальній системі оподаткування востаннє за звітний період з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового податкового (звітного) періоду до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності, протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.
Фізичні особи - підприємці спрощенці, щодо яких починаючи з 01.01.2017 до ЄДР внесено запис про припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, подають декларації платника єдиного податку – фізичної особи - підприємця востаннє за податковий (звітний) квартал в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності, з наростаючим підсумком з початку року протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу. Нормами Податкового кодексу України не передбачено подання ліквідаційної звітності для фізичних осіб, які перебували на спрощеній системі оподаткування.
Станично-Луганська ОДПІ
Відкрили нову точку: повідомте податкову
 
У Станично-Луганській ОДПІ повідомили. Фізична особа - підприємець - платник єдиного податку при відкритті нового торговельного об’єкта повинна подати відповідну заяву до органу ДФС за місцем реєстрації та повідомити про об’єкти оподаткування та об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, шляхом подання повідомлення за формою № 20-ОПП.
Нагадаємо, у разі виникнення змін у відомостях, зокрема у разі зміни місця провадження господарської діяльності, суб’єкти господарювання повинні подати заяву до контролю¬ючого органу з відповідними відомостями.
Така заява подається платниками єдиного податку:
першої і другої груп — не пізніше 20 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни;
третьої групи — разом з податковою декларацією за податковий (звітний) період, у якому відбулися такі зміни (пункти 298.5, 298.6 Податкового кодексу України).
Згідно з пунктом 299.7 ПКУ до реєстру платників єдиного ¬податку (далі — Реєстр) вносяться відповідні відомості про такого платника.
Зміни до реєстру платників єдиного податку вносяться в день подання платником відповідної заяви.
З метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку) (п. 63.3 ПКУ).
Для здійснення такого податкового контролю застосовується Порядок № 1588, яким передбачено, що платник податків зобов’язаний повідомляти про об’єкти оподаткування та об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку шляхом подання повідомлення за формою № 20-ОПП (додаток 10 до Порядку № 1588).
Таке повідомлення повинні подавати всі фізичні особи — підприємці в разі наявності, виникнення, зміни типу об’єкта оподаткування.
Відповідно до встановленої форми № 20-ОПП у разі зміни відомостей про об’єкт оподаткування (зміну типу, найменування, місцезнаходження або стану об’єкта оподаткування) платник податків при поданні повідомлення за формою № 20-ОПП з оновленою інформацією зазначає у другій графі відомостей про об’єкти оподаткування код ознаки надання інформації 3 «Надання інформації щодо зміни відомостей про об’єкт оподаткування (зміна типу, найменування, місце¬знаходження тощо».
Станично-Луганська ОДПІ
Особливості відображення у формі № 1ДФ доходів підприємців
 
У Станично-Луганській ОДПІ інформують. Довідником ознак доходів, наведеним у додатку до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом МФУ від 13.01.2015 №4, визначено, що дохід, виплачений самозайнятій особі, відображається у формі № 1ДФ під ознакою доходу «157».
Під час нарахування (виплати) фізичній особі — підприємцю доходу від здійснення нею підприємницької діяльності суб’єкт господарювання та/або самозайнята особа, які нараховують (виплачують) такий дохід, не утримують податок на доходи у джерела виплати, якщо фізичною особою — підприємцем, яка отримує такий дохід, надано копію документа, що підтверджує її державну реєстрацію відповідно до закону як суб’єкта підприємницької діяльності (пункт 177.8 Податкового кодексу України).
Заповнення розділу II форми № 1ДФ передбачено пунктом 3.11 Порядку №4, зокрема у рядку «Військовий збір» відображається загальна сума нарахованого доходу, загальна сума виплаченого доходу, загальна сума нарахованого військового збору та загальна сума перерахованого до бюджету військового збору.
При заповненні графи 3а «Сума нарахованого доходу» та 3 «Сума виплаченого доходу» рядка «Військовий збір» необхідно зазначати всі нараховані доходи фізичним особам, у тому числі підприємцям. Порядком № 4 не передбачено виключення будь-яких ознак доходів при заповненні цього рядка, зокрема доходів, які не підлягають оподаткуванню. 
Станично-Луганська ОДПІ