Прес-центр5 грудня 2017, 12:12

Станично-Луганська ОДПІ ГУ ДФС у Луганській області інформує

 

  • Сергій Калінін: «До місцевих бюджетів перераховано більше 19 млн. грн. земельного податку»

  • Легалізація праці найманих працівників на постійному контролі у Станично-Луганській ОДПІ

  • У Станиці вшанували жертв Голодомору

  • Надання нерухомості в оренду платником єдиного податку: за яких умов?

  • Законодавством не передбачено розстрочення та відстрочення заборгованості по сплаті ЄСВ

  • Дії платника у разі необхідності збільшення кількості позицій найменувань товарів/послуг у податковій накладній

  • Екологічний податок: перевищення затверджених лімітів на утворення та розміщення відходів

  • Підприємець - платник ЄП: кого включати до загальної кількості осіб, що перебувають з ним в трудових відносинах

  • Критерії блокування податкових накладних: що змінилося

  • Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами змінено

  • Новостворена ФОП: який період є звітним з метою подання декларації про майновий стан і доходи?

  • Порядок переміщення лікарських засобів громадянами через митний кордон України

  • Коли ФОП на загальній системі оподаткування повинні зареєструвати Книгу

  • Оподаткування доходів від продажу власної продукції тваринництва

  • Затверджено порядок надання узагальнюючих податкових консультацій

  • Поспішайте отримати податкову знижку за переобладнання автомобіля

  • Відповідальність за неподання звіту за формою №ЗВР-1

  • Як дізнатися про податковий борг партнера

  • Отримали дохід за межами території України: що з ЄСВ?

  • Перереєстрація платника ПДВ за новим місцезнаходженням

 

Сергій Калінін: «До місцевих бюджетів перераховано більше 19 млн. грн. земельного податку»

 

За 10 місяців 2017 року від платників земельного податку Станично-Луганської ОДПІ надійшло 19 млн. 155,3 тис грн., в тому числі від юридичних осіб – землевласників та землекористувачів надійшло 10 млн. 941,9 тис. грн, від фізичних осіб – підприємців та громадян – 8 млн. 213,4 тис. грн податку. Про це повідомив начальник Станично-Луганської ОДПІ Сергій Калінін.

Він зазначив, що свій вклад зробили Біловодське та Міловське відділення ОДПІ. Від їх платників земельного податку надійшло 9 млн. 61,1 тис. грн. та 4 млн. 612,3 тис. грн. відповідно.

Керівник ОДПІ нагадує, що платниками земельного податку є власники земельних часток (паїв), земельних ділянок та землекористувачі. Обов’язок зі сплати цього податку виникає з моменту набуття права власності (користування) відповідною земельною ділянкою. Згідно з вимогами Земельного кодексу України власники земельних ділянок та землекористувачі зобов’язані своєчасно сплачувати земельний податок та/або орендну плату відповідно.

Станично-Луганська ОДПІ

Легалізація праці найманих працівників на постійному контролі у Станично-Луганській ОДПІ

З початку поточного року у Станично-Луганській ОДПІ зареєструвалося 113 фізичних осіб – підприємців. Про це повідомили у Станично-Луганській ОДПІ. Крім того у Біловодському відділенні взято на облік 69 фізичних осіб – підприємців та Міловському відділенні ОДПІ – 47.

Варто зазначити, що фахівцями податкової постійно проводиться інформаційно - роз’яснювальна робота з платниками податків щодо дотримання законодавства з легалізації праці найманих працівників, виплати законодавчо встановленого мінімального рівня заробітної плати (з 1 січня 2017 року – 3200 грн.), забезпечення здійснення платежів до бюджету.

У податковій наголошують, що працюючи нелегально, працівники фактично позбавлені соціальних гарантій, пільг, компенсацій, які регламентовані чинним законодавством.

Станично-Луганська ОДПІ

У Станиці вшанували жертв Голодомору

 

Днями у Станиці Луганській відбулися районні заходи з вшанування жертв Голодомору. Вшанували пам'ять і фахівці Станично-Луганської ОДПІ, взявши участь у урочистих заходах. На знак скорботи було приспущено прапори на всіх державних установах, а чорна стрічка нагадувала про трагедію минулих років.

Перший заступник начальника Станично-Луганської ОДПІ наголосила на необхідності всім небайдужим засвітити свічку в пам’ять про мільйони вбитих і про тих, хто пережив страшний геноцид, вшанувати їх світлу пам’ять та робити усе необхідне, щоб подібне не повторилося ніколи.

По всьому району також пройшли заходи з вшанування, у тому числі, мітинги, у школах були проведені уроки та транслювалися відео-сюжети про ті страшні для всього українського народу часи.

Станично-Луганська ОДПІ

Надання нерухомості в оренду платником єдиного податку: за яких умов?

 

Станично-Луганська ОДПІ, що відповідно до підпункту 291.5.3 Податкового кодексу України не можуть бути платниками єдиного податку фізичні особи – підприємці, які надають в оренду земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 гектара, житлові приміщення та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 100 квадратних метрів, нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 300 квадратних метрів.

Якщо загальна площа кожного окремого виду майна та/або їх частки, яке надається в оренду, не перевищує вищезазначені норми, то така фізична особа - підприємець, що здійснює діяльність з надання в оренду власної нерухомості, має право перебувати на спрощеній системі оподаткування.

При цьому, фізична особа – підприємець, що здійснює діяльність з надання в оренду власної нерухомості, площа якої не перевищує норми, встановлені підпунктом 291.5.3 ПКУ, може застосовувати спрощену систему оподаткування як платник єдиного податку другої групи за умови внесення до реєстру платників єдиного податку такого виду діяльності як надання в оренду нерухомого майна та надання цих послуг платникам єдиного податку та населенню.

Здійснення такого виду діяльності як надання послуг з оренди платником єдиного податку першої групи, є порушенням умов перебування на вказаній групі.

Станично-Луганська ОДПІ

Законодавством не передбачено розстрочення та відстрочення заборгованості по сплаті ЄСВ

 

У Станично-Луганській ОДПІ інформують. Законодавством, що регулює порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, не передбачено розстрочення та відстрочення заборгованості по сплаті ЄСВ.

Відповідно до ч. 12 ст. 9 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями, ЄСВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника ЄСВ одночасно із зобов’язаннями із сплати ЄСВ зобов’язань із сплати податків, інших обов’язкових платежів, передбачених законом, або зобов’язань перед іншими кредиторами, зобов’язання із сплати ЄСВ виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов’язаннями, крім зобов’язань з виплати заробітної плати (доходу).

У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати ЄСВ до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку ЄСВ, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом (ч. 11 ст. 9 Закону №2464).

Станично-Луганська ОДПІ

Дії платника у разі необхідності збільшення кількості позицій найменувань товарів/послуг у податковій накладній

 

У Станично-Луганській ОДПІ звернули увагу. У разі необхідності збільшення кількості позицій найменувань товарів/послуг у податковій накладній, платник податку складає нову податкову накладну із зазначенням у ній таких нових позицій та дати складання, що відповідає даті настання першої події за такою операцією, та зобов'язаний зареєструвати таку накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Нагадаємо: на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений ПКУ термін (пункт 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПКУ).

Пунктом 201.7 ПКУ передбачено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Статтею 192 ПКУ платникам податку надана можливість складати розрахунок коригування у разі зміни суми компенсації вартості товарів/послуг, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов'язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.

Форму та Порядок заповнення податкової накладної затверджено наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307 (далі - Порядок № 1307).

Відповідно до пункту 21 Порядку № 1307 у разі здійснення коригування сум податкових зобов'язань, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов'язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, відповідно до статті 192 ПКУ постачальник (продавець) товарів/послуг складає розрахунок коригування за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної.

При цьому, згідно з формою додатка 2 до податкової накладної у графі 1 розділу Б розрахунку коригування "№ з/п рядка податкової накладної, що коригується" зазначається порядковий номер рядка податкової накладної, який коригується.

Станично-Луганська ОДПІ

Екологічний податок: перевищення затверджених лімітів на утворення та розміщення відходів

 

У Станично-Луганській ОДПІ розповіли. У разі перевищення платником екологічного податку затверджених лімітів на утворення та розміщення відходів або у разі їх відсутності, розмір екологічного податку при обчисленні сум податку не збільшується.

Нагадаємо: підпунктом 242.1.3 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено об’єкт та базу оподаткування екологічним податком, що справляється за розміщення відходів, зокрема, обсяги та види (класи) розміщених відходів, крім обсягів та видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об’єктах) суб’єктів господарювання.

Згідно із пунктом 249.6 ПКУ суми екологічного податку, який справляється за розміщення відходів, обчислюються платниками самостійно щокварталу виходячи з фактичних обсягів розміщення відходів, ставок податку та коригуючих коефіцієнтів у порядку, визначеному ПКУ, тобто, на підставі фактичних обсягів розміщення відходів протягом звітного кварталу.

Наявність або відсутність затверджених лімітів на утворення та розміщення відходів у платника екологічного податку не впливає на обчислення сум екологічного податку, що справляється за розміщення відходів.

Станично-Луганська ОДПІ

Підприємець - платник ЄП: кого включати до загальної кількості осіб, що перебувають з ним в трудових відносинах

 

У Станично-Луганській ОДПІ інформують. Якщо підприємець - платник єдиного податку укладає договір, який передбачає оплату процесу праці, тобто містить ознаки трудового договору, то такий платник єдиного податку враховує працівників, яких залучає за таким договором, до загальної кількості осіб, що перебувають з ним в трудових відносинах.

Якщо укладений договір відповідає нормам договору підряду, то підприємець - платник єдиного податку не враховує працівників, яких залучає за таким договором, до загальної кількості осіб, що перебувають з ним в трудових відносинах.

Нагадаємо: однією з умов застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності є обмеження у використанні праці найманих осіб.

У разі перевищення чисельності фізосіб, які перебувають у трудових відносинах з платником єдиного податку, такі платники єдиного податку зобов’язані з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому допущено таке перевищення, перейти на сплату інших податків і зборів.

Договори з громадянами на використання їх праці укладаються за трудовими або цивільно-правовими договорами.

З урахуванням статті 37 Цивільного кодексу України за договорами підряду оплачується не процес праці, а його конкретний (кінцевий) результат, який визначається після закінчення роботи і оформляється актом приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг), на підставі яких і здійснюється виплата винагороди.

Станично-Луганська ОДПІ

Критерії блокування податкових накладних: що змінилося

 

У Станично-Луганській ОДПІ звернули увагу. 17 листопада 2017 року набули чинності зміни до критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (наказ Міністерства фінансів України від 09.11.2017 р. № 926).

Змінами передбачено, що платник податку має право подати до ДФС України інформацію за встановленою формою щодо:

- видів економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010);

- кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються (отримуються) платником податку;

- кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010), що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку.

Інформація за встановленою формою подається із поясненням платника податків, в якому зазначається специфіка господарської діяльності, що має незмінний характер, із можливим посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Інформація за встановленою формою із поясненням розглядається ДФС України протягом п’яти робочих днів, що настають за днем її отримання.

Крім того, Змінами визначено в яких випадках інформація за встановленою формою враховується автоматично системою Моніторингу та в яких випадках інформація за встановленою формою не враховується.

Наказ опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 17.11.2017 №90.

Станично-Луганська ОДПІ

Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами змінено

 

У Станично-Луганській ОДПІ повідомили. З 15 листопада 2017 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557, яким затверджено Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами (далі – наказ №557). Відповідно втратив чинність наказ ДПА України від 10.04.2008 №233 «Про подання електронної податкової звітності».

Наказ №557 визначає основні організаційно-правові засади обміну електронними документами між суб’єктами електронного документообігу.

Зокрема, Порядком визначено, що електронний документообіг – це сукупність процесів створення, подання, приймання, ідентифікації, оброблення, зберігання, використання електронних документів, які виконуються із застосуванням перевірки цілісності та (у разі необхідності) з підтвердженням факту одержання таких документів.

Електронний документообіг здійснюється відповідно до законодавства та на підставі договору про визнання електронних документів, що визначає взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу.

Крім цього, Порядком передбачено нові форми:

заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів;

повідомлення про надання інформації щодо електронного цифрового підпису;

заяви про припинення дії договору про визнання електронних документів;

повідомлення про припинення дії договору про визнання електронних документів.

Договори про визнання електронних документів, що на день набрання чинності наказом №557 є чинними, продовжують діяти до виникнення підстав, визначених пунктом 14 розділу III Порядку.

Станично-Луганська ОДПІ

Новостворена ФОП: який період є звітним з метою подання декларації про майновий стан і доходи?

 

Станично-Луганська ОДПІ інформує. Новостворена фізична особа – підприємець за період від дати державної реєстрації до дати переходу на спрощену систему оподаткування подає річну декларацію про майновий стан і доходи протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного року та самостійно сплачує суму податкового зобов’язання, зазначену у податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, визначеного для подання податкової декларації.

Нагадаємо: відповідно до пункту 177.5 ПКУ фізичні особи - підприємці подають до контролюючого органу декларацію про майновий стан і доходи за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені ПКУ для річного звітного податкового періоду, в якій також зазначаються авансові платежі з податку на доходи.

При цьому, податкова декларація за звітний (податковий) період, який дорівнює календарному року, подається платниками податків на доходи фізичних осіб - підприємцями протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного року (підпункт 49.18.5 ПКУ).

Станично-Луганська ОДПІ

Порядок переміщення лікарських засобів громадянами через митний кордон України

 

Станично-Луганська ОДПІ повідомляє. Лікарські засоби, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України в порядку та обсягах, визначених Кабінетом Міністрів України, вважаються особистими речами (ст.370 Митного кодексу України).

Обсяги та порядок ввезення громадянами на митну територію України лікарських засобів встановлені постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2012 року №458. Згідно з пунктом 1 цієї постанови громадяни можуть ввозити на митну територію України лікарські засоби, які переміщуються в ручній поклажі та/або в супроводжуваному або несупроводжуваному багажі громадянина, в таких обсягах:

- у кількості, що не перевищує п’яти упаковок кожного найменування на одну особу (крім лікарських засобів, що містять наркотичні чи психотропні речовини);

- у кількості, що не перевищує зазначену в наявному в особи рецепті на такий лікарський засіб, виданому на ім’я цієї особи та засвідченому печаткою лікаря та/або закладу охорони здоров’я.

Станично-Луганська ОДПІ

Коли ФОП на загальній системі оподаткування повинні зареєструвати Книгу

 

У Станично-Луганській ОДПІ звернули увагу. Фізичні особи – підприємці на загальній системі оподаткування до початку здійснення діяльності або дати переходу зі спрощеної системи оподаткування зобов’язані зареєструвати Книгу обліку доходів і витрат після дати їх державної реєстрації.

Відповідно до п. 177.10 ст. 177 та п. 178.6 ст. 178 розд. IV ПКУ фізичні особи – підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, та фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність (далі – самозайняті особи), зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат (далі – Книга), у якій за підсумком робочого дня, протягом якого отримано дохід, на підставі первинних документів здійснюються записи про отримані доходи та документально підтверджені витрати.

Форма Книги та порядок її ведення, що ведуть самозайняті особи затверджена наказом Міндоходів від 16.09.2013 № 481 (далі – Порядок).

Книга ведеться за вибором платника податку в паперовому або електронному вигляді (п. 2 Порядку).

Відповідно до п. 3 Порядку, у разі обрання ведення Книги у паперовому вигляді самозайнята особа зобов’язана подати до контролюючого органу за основним місцем обліку примірник Книги, на титульному аркуші якої зазначаються: прізвище, ім’я та по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті), податкова адреса, номер та дата свідоцтва про право на здійснення незалежної професійної діяльності (за наявності).

Книга прошнурована, пронумерована, безоплатно реєструється в контролюючому органі. Книга засвідчується підписом керівника або заступника контролюючого органу та скріплюється печаткою.

У разі необхідності реєстрації нової Книги протягом податкового (звітного) періоду записи в ній продовжуються наростаючим підсумком, а попередня Книга залишається у самозайнятої особи.

Згідно з інформаційною карткою адміністративної послуги «Реєстрація книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи – підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність», затвердженою наказом Державної фіскальної служби України від 13.01.2015 № 7 «Про затвердження інформаційних карток адміністративної послуги», строк надання адміністративної послуги становить 3 робочі дні.

Зареєстрована Книга видається безпосередньо в контролюючому органі платнику податків або уповноваженій на це особі.

Пунктом 4 Порядку визначено, що у разі обрання ведення Книги в електронній формі самозайнята особа зобов’язана: отримати посилені сертифікати відкритих ключів, сформованих акредитованими центрами сертифікації ключів, включених до системи подання податкових документів в електронному вигляді, укласти договір про визнання електронних документів з контролюючим органом та сформувати заяву на отримання Книги і надіслати її до контролюючого органу за місцем податкового обліку засобами електронного зв’язку з дотриманням умов щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Контролюючий орган за місцем податкового обліку реєструє заяву самозайнятої особи на отримання Книги у реєстрі поданих заяв та протягом 3 робочих днів формує і надсилає самозайнятій особі повідомлення про реєстрацію Книги із зазначенням реєстраційного номера Книги та дати її реєстрації.

Після отримання платником податків повідомлення про реєстрацію Книги така особа здійснює операції з її ведення.

Статтею 164 прим.1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073 зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) визначено, що не ведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Дії, передбачені частиною першою ст. 164 прим. 1 Кодексу, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від п’яти до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Станично-Луганська ОДПІ

Оподаткування доходів від продажу власної продукції тваринництва

 

У Станично-Луганській ОДПІ роз’яснили. При продажу власної продукції тваринництва, отримані від такого продажу доходи не є оподатковуваним доходом, якщо їх сума сукупно за рік не перевищує 50 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року (пп.165.1.24 ПКУ).

Такі фізичні особи здійснюють продаж зазначеної продукції без отримання довідки про наявність земельних ділянок.

У разі коли сума отриманого доходу перевищує встановлений розмір, фізична особа зобов’язана надати контролюючому органу довідку про самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, що видається у довільній формі сільською, селищною, міською радою або радою об’єднаних територіальних громад за місцем податкової адреси (місцем проживання) власника продукції тваринництва.

Якщо довідкою підтверджено вирощування проданої продукції тваринництва безпосередньо платником податку, оподаткуванню підлягає дохід, що перевищує 50 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.

Якщо таким платником податку не підтверджено самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, доходи від продажу якої він отримав, такі доходи підлягають оподаткуванню на загальних підставах.

Станично-Луганська ОДПІ

Затверджено порядок надання узагальнюючих податкових консультацій

 

Станично-Луганська ОДПІ звертає увагу, що 03.11.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 27.09.2017 № 811 «Про затвердження Порядку надання узагальнюючих податкових консультацій», який опубліковано в бюлетені «Офіційний вісник України» від 03.11.2017 № 86.

Цей Порядок, розроблений відповідно до підпункту 192.1.5 та пункту 52.6 Податкового кодексу України, визначає процедуру надання Міністерством фінансів України узагальнюючих податкових консультацій.

Зокрема, Порядком визначено, що узагальнюючі податкові консультації надаються:

- за результатами періодичного узагальнення індивідуальних податкових консультацій, наданих контролюючими органами платникам податків;

- у разі наявності обставин, що свідчать про неоднозначність окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Узагальнюючі податкові консультації затверджуються наказом Мінфіну України та оприлюднюються на офіційному веб-сайті Мінфіну України протягом п’яти календарних днів з дня їх надання.

Узагальнюючі податкові консультації не є нормативно-правовими актами.

З текстом Наказу № 811 можна ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).

Станично-Луганська ОДПІ

Поспішайте отримати податкову знижку за переобладнання автомобіля

 

У Станично-Луганській ОДПІ нагадують. Громадяни, які у минулому році переобладнали власний транспортний засіб із використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива, мають право включити до податкової знижки суму фактично сплачених коштів на таке переобладнання (ст. 166 Податкового кодексу України).

Алгоритм нарахування податкової знижки в зв’язку з переобладнанням транспортного засобу наступний:

визначається база оподаткування шляхом зменшення річної суми нарахованої (виплаченої) заробітної плати на суму єдиного соціального внеску та податкової соціальної пільги з урахуванням положень пункту 164.6 Податкового кодексу України. При цьому інформацію щодо сум нарахованого загального річного оподатковуваного доходу, застосованих податкових соціальних пільг, утриманого єдиного соціального внеску та податку на доходи фізичних осіб фізичні особи отримують у вигляді довідки про доходи від свого роботодавця;

на підставі підтверджувальних документів визначається сума витрат, яку дозволяється включити до податкової знижки;

розраховується сума податку на доходи фізичних осіб, на яку зменшуються податкові зобов’язання у зв’язку з використанням права на податкову знижку шляхом різниці між базою оподаткування та понесеними платником податку витратами в зв’язку з переобладнанням транспортного засобу, помноженої на ставку податку;

здійснюється порівняння розрахункової суми податку із сумою податку, фактично утриманого із заробітної плати за рік.

У разі, якщо сума податку, утриманого із заробітної плати перевищує розраховану суму податку, то така сума підлягає поверненню платнику податку.

При цьому, сума, що має бути повернута зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену в податковій декларації про майновий стан і доходи протягом 60 календарних днів після надходження такої податкової декларації.

Переобладнання підтверджується сертифікатом відповідності, свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу, свідоцтвом про погодження конструкції транспортного засобу щодо забезпечення безпеки дорожнього руху, актом технічної експертизи про відповідність конструкції та технічного стану переобладнаного засобу, актом приймання - передачі транспортного засобу, актом виконаних робіт по встановленню газового обладнання. Понесені витрати враховуються відповідно до платіжних та розрахункових документів, зокрема квитанцій, фіскальних або товарних чеків, прибуткових касових ордерів, копій договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) та їх покупця (отримувача).

Станично-Луганська ОДПІ

Відповідальність за неподання звіту за формою №ЗВР-1

 

У Станично-Луганській ОДПІ звертають увагу. Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосовуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов’язані подавати до контролюючих органів звітність, пов’язану із застосуванням РРО та розрахункових книжок, не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця у разі, якщо не передбачено подання інформації по дротових або бездротових каналах зв’язку.

У разі неподання чи несвоєчасного подання до контролюючих органів Звіту за формою №ЗВР-1 тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб суб’єкта господарювання відповідно до ст. 155 - 1 КУпАП.

Нагадаємо: статтею 26 Закону України від 06.07.1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» встановлено, зокрема, що посадові особи та працівники торгівлі, громадського харчування та сфери послуг за порушення вимог Закону притягуються контролюючими органами до адміністративної відповідальності згідно із законом.

Частиною 1 статті 155-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено, що порушення встановленого законом порядку проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг тягне за собою накладення штрафу на осіб, які здійснюють розрахункові операції, від двох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб – від п’яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу на осіб, які здійснюють розрахункові операції, від п’яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб – від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Станично-Луганська ОДПІ

Як дізнатися про податковий борг партнера

 

Станично-Луганська ОДПІ інформує. На офіційному веб-порталі ДФС України працює електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».

Для перевірки інформації щодо наявності податкового боргу у платника податків необхідно ввести його код ЄДРПОУ або точну назву. Після введення такої інформації в одне з полів система здійснить пошук по ряду баз даних, доступних для публічного використання, і повідомить про результати пошуку.

Оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

При цьому слід враховувати, що у електронному он-лайн сервісі «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» зазначається інформація про наявність боргу платника в цілому по Україні, тоді як платник податків може перебувати на обліку не лише в контролюючому органі за основним місцем обліку, а й обліковуватись як платник окремих податків та зборів в контролюючих органах за неосновним місцем обліку.

Наразі за допомогою електронного сервісу «Електронний кабінет платника» в приватній частині (особистому кабінеті), з використанням електронного цифрового підпису, доступний розділ «Стан розрахунків з бюджетом», який дає змогу:

переглянути дані щодо розрахунків з бюджетом за останні 2 роки;

застосування фільтру в розрізі контролюючих органів;

вивантажити інформацію у форматі XML – файлів.

Окрім того, платник з приводу проведення звірки щодо стану розрахунків з бюджетом може безпосередньо звернутись до контролюючих органів за основним та неосновним місцем обліку.

Станично-Луганська ОДПІ

Отримали дохід за межами території України: що з ЄСВ?

 

У Станично-Луганській ОДПІ відзначили, що дохід, отриманий ФО за межами України, не є базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ). При цьому, громадяни України, які працюють за її межами мають право на добровільну сплату ЄВ, у разі заключення договору про добровільну участь на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.

Нагадаємо: відповідно до п. 1 частини першої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) платниками ЄВ є роботодавці – юридичні особи та фізичні особи - підприємці, зокрема ті, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством про працю, чи за цивільно-правовим договором (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань).

Враховуючи положення частини першої ст. 7 Закону № 2464 роботодавці, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) чи за цивільно-правовим договором (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем) сплачують ЄВ за найманих працівників із сум нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та сум винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Частиною першою ст. 10 Закону № 2464 визначено, що громадяни України, які працюють або постійно проживають за межами України, мають право на добровільну сплату ЄВ на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.

Станично-Луганська ОДПІ

Перереєстрація платника ПДВ за новим місцезнаходженням

 

У Станично-Луганській ОДПІ розповіли. Платник ПДВ (юридична особа та фізична особа - підприємець) у разі зміни місцезнаходження (місця проживання), пов’язаного зі зміною адміністративного району, подає реєстраційну заяву за ф. № 1-ПДВ з позначкою «Перереєстрація» до контролюючого органу за новим місцезнаходженням (місцем проживання) (основне місце обліку). При цьому подання декларацій з ПДВ та сплата ПДВ юридичною особою здійснюється за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) до закінчення поточного бюджетного року, а починаючи з 1 січня наступного року - за новим місцезнаходженням (основне місце обліку); подання декларацій з ПДВ та сплата ПДВ фізичною особою - підприємцем здійснюється за новим місцем проживання з дати взяття на облік в контролюючому органі (основне місце обліку).

Нагадаємо, перереєстрація платника ПДВ у разі зміни місцезнаходження (місця проживання), пов’язаного зі зміною адміністративного району, здійснюється згідно з вимогами ст. 183 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) та р. IV Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130 (далі - Положення № 1130).

Для перереєстрації платник ПДВ (юридична особа та фізична особа - підприємець) подає до контролюючого органу за місцезнаходженням (місцем проживання) (основне місце обліку) додаткову реєстраційну заяву за ф. № 1-ПДВ з позначкою «Перереєстрація».

Відповідно до частини восьмої ст. 45 Бюджетного кодексу України у разі зміни місцезнаходження суб’єктів господарювання - платників податків сплата визначених законодавством податків і зборів (обов’язкових платежів) після реєстрації здійснюється за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду.

Процедури переведення платника податків на обслуговування з одного контролюючого органу до іншого (взяття на облік/зняття з обліку) визначені розділом X Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 09.12.2011 № 1588 (далі - Порядок № 1588).

Нормами пункту 10.13 р. X Порядку № 1588 визначено, що у разі зміни місцезнаходження, що пов’язане зі зміною адміністративно-територіальної одиниці, юридичні особи - платники податків до закінчення року обліковуються в контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) з ознакою того, що вони є платниками податків до закінчення року, а в контролюючому органі за новим місцезнаходженням (основне місце обліку) - з ознакою того, що вони є платниками податків з наступного року.

У контролюючому органі за неосновним місцем обліку платник податків сплачує всі податки та збори, які згідно із законодавством мають сплачуватись на території адміністративно-територіальної одиниці, що відповідає неосновному місцю обліку, щодо таких податків подає податкові декларації (розрахунки, звіти) та виконує інші обов’язки платника податків, а контролюючий орган стосовно платника податків здійснює адміністрування таких податків, зборів (п. 7.3 р. VII Порядку № 1588).

Починаючи з 1 січня наступного року, платник податків подає податкові декларації (розрахунки, звіти) та виконує інші обов’язки платника податків до контролюючого органу за новим місцезнаходженням (основне місце обліку).

Платниками податків, на яких не розповсюджуються норми статті 45 Бюджетного кодексу та п. 7.3 р. VII Порядку № 1588 є:

юридичні особи, які не є суб’єктами господарювання відповідно до норм Господарського кодексу;

відокремлені підрозділи юридичної особи;

самозайняті особи (фізичні особи - підприємці та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність).

Для зазначених платників сплата податків та подання звітності здійснюється за новим місцезнаходженням (місцем проживання) з дати взяття на облік в контролюючому органі за новим місцезнаходженням (місцем проживання).

Станично-Луганська ОДПІ